Daugelis markių turi savo gerbėjų klubus. Nemažai jų yra ir Lietuvoje. Tačiau kol lietuviški markių gerbėjų klubai yra labiau skirti ne entuziastams, o tiesiog detalių ir viešo pritarimo ieškantiems vairuotojams, „Tesla“ gerbėjai yra tarsi išprotėję dėl savo mėgstamos markės ir automobilių. Tačiau Švedijoje veikiantis „Tesla“ klubas Elonui Muskui jaučia netikėtus jausmus ir prašo patylėti.

Tai, beje, yra geras pavyzdys, kad galima daiktą mėgti dėl jo savybių, o ne gamintojo vardo ir asmenybių. Panašu, kad Švedijos „Tesla“ klubas nepasižymi asmenybės kultu ir entuziastingai domisi tik automobiliais. Šiam klubui šiuo metu priklauso vos daugiau nei 4000 narių, iš kurių 1200 iš tikrųjų turi savo „Tesla“ automobilius. Kaip ir kitų klubų nariai, jie karštai diskutuoja apie kompanijos sprendimus, ateitį, technines charakteristikas ir tobulinimo galimybes. Tik Elono Musko vardo jiems geriau neminėti, nes klubo prezidentas Tiboras Blomhällas jo nemėgsta ir mano, kad jam reikia išmokti užsičiaupti.

Blomhällas nuo pat pradžių seka „Tesla“ istoriją ir progresą. Jis matė, kaip greitai kompanija iš niekam nežinomo sportinių automobilių gamintojo virto tvirta automobilių pramonės atstove. Progresas buvo džiugus, iki momento, kai „Model 3“ gamybos sunkumai atskleidė visas silpniausias „Tesla“ puses. Blomhällas  yra įsitikinęs, kad problema būtų buvusi kur kas mažesnė, jei Muskas tiesiog turėtų labai svarbų įgūdį – mokėtų patylėti.

Blomhällo nuomone, automobilių gamintojai per daugiau nei 100 metų išmoko per daug nepasakoti apie tai, kas vyksta už gamyklų vartų. Tai ypač pasakytina apie naujus automobilius. Dažnai jie žurnalistams pristatomi prieš pat gamybos pradžią. Blomhällas mano, kad kažkur „Tesla“ biure yra vadybininkas, kuris kaskart raukosi ir rankomis užsidengia veidą, kai tik Muskas ką nors pasako.

„Elonas Muskas nuolat „Twitteryje“ skelbia labai aukštus gamybos tikslus. Kada ką nors panašaus matėte iš „Mercedes“ ar BMW vadovų?“ – piktinasi Blomhällas. Jis mano, kad jei didieji tikslai būtų buvę nutylėti, tiek daug neigiamos informacijos apie „Tesla“ nebūtų buvę. Spaudimas jai tikrai būtų buvęs mažesnis ir aiškintis nebūtų reikėję tiek daug.

Tačiau Muskas turi skelbti tikslus, kad keltų investuotojų optimizmą. Bent jau manoma, kad taip daroma būtent dėl to. Tačiau Blomhällas yra įsitikinęs, kad tai – neapgalvoti veiksmai, kuomet Muskas tiesiog per daug skuba. Visgi, Blomhällas mano, kad „Tesla“ markę lydės sėkmė ir per 10 metų ji pasieks „Volvo“ lygio gamybos apimtis.

technologijos.lt