•  
  •  
  •  

Tinklaraščio „Collective Evolution“ turinio kūrėja Alanna Ketler dalijasi savo patirtimi ir akcentuoja slepiamą alkoholio žalą, prilygindama jį narkotinėms medžiagoms: 

„Ar kada pastebėjote, keistą žmonių požiūrį į alkoholį kaip narkotinę medžiagą? Daugybę kartų girdėjau žmones, kurie kartas nuo karto pasivaišina alkoholiniais kokteiliais, kritiko tonu sakančius kažką panašaus į tai: „todėl aš ir bevartoju narkotikų.“ Lyg jie būtų geresni nei tie, kurie rūko marihuaną ar vartoja kitus rekreacinius bei psichodelinius narkotikus. O kaip žmogus, turintis priklausomybę kofeinui ir teigiantis tą patį? Keliaudama gyvenau daugybėje skirtingų hostelių, beveik visi jie turėjo ženklą „draudžiama vartoti narkotikus“, tačiau ten būdavo baras ir šaldytuvas pilnas alaus.

Aš manau, jog šis skirstymas yra bandymas pateisinti alkoholio vartojimą ir, dažnai, piktnaudžiavimą juo. Žmonės dažnai nepagalvoja apie alkoholį, kai kalba apie narkotikus, o tai sudaro įspūdį, kad net jei esate alkoholikas, alkoholis yra sąlyginai ne žalingas. Viska yra visiškai kitaip.

Alkoholis – 100 proc. narkotikas ir be galo žalingas.

Narkotikas – tai bet kokia medžiaga, kuri sukelia psichologinį efektą, patekusi į organizmą. Taigi, alkoholis – narkotikas. Galbūt mes neklasifikuojame alkoholio kaip narkotiko, nes žiniasklaida jo taip nepateikia? Žinoma, žiniasklaida nenori, jog galvotume apie alkoholį kaip apie narkotiką, nes narkotikai yra blogai, tad jei turėtume kitokią nuomonę apie alkoholį, pakeistume santykius su juo, bet ar mes to norime dabar?

Be to, alkoholis yra legalus, dažnai reklamuojamas ir skatinamas jo vartojimas. Mes norime tikėti, kad valdžia ir įstatymų leidėjai atstovauja mums palankiausius interesus. Ar gali medžiaga būti bloga, jei ji legali? Deja, tai pavojingas mąstymas, nes ne viskas priklauso nuo valdžios, o labiau nuo didžiųjų korporacijų, kurios turi pinigų slėpti tiesą ir skatina mus vartoti medžiagas, kurios yra mums toksiškos, pavyzdžiui, alkoholis.

Žiniasklaidos vaidmuo

Televizijoje retai kada pamatysite TV laidą ar filmą, kuriame veikėjai nevartoja didelio kiekio alkoholio. Tokie televizijos ir reklamų veikėjai vaizduojami seksualūs, šaunūs, spontaniški ir linksmi. Maždaug 8 mlrd. JAV dolerių buvo išleisti alkoholio reklamoms 2002 – 2009 metais. Žinių apie alkoholio žalą nėra tiek daug, kiek apie rūkymą, tačiau vis tiek kyla klausimas, kodėl tai nėra skelbiama? Šiandien labai daug informacijos apie cukraus žalą, bet tiesa apie alkoholio pavojus ignoruojama.

Kodėl mes meluojame sau?

Alkoholis kaip bet kurie kiti priklausomybę sukeliantys dalykai – cukrus, kava, marihuana, bulvių traškučiai, televizija bei kompiuteriniai žaidimai – būdas pasprukti. Prieš nuspręsdama mesti gerti aš galvojau, jog galbūt galiu išmokti mažinti arba valdyti priklausomybę, tačiau nebuvo nė menkiausios minties, kad galiu iš viso negerti ir neturėti atsipalaidavimo būdo. Tačiau, kai supratau, kas verčia mane gerti, buvo lengva atsikratyti šios priklausomybės, nes susidūriau su tikrąją savimi ir man nebereikėjo bėgti nuo savęs. Žinoma, aš nesu tobula, kartas nuo karto pasinaudoju kitais „pasprukimo“ būdais, bet alkoholis buvo problema, kuri mane neramino.

Galbūt alkoholis nėra problema jums, o galbūt jūs nesuvokiate, kokia tai didelė problema, tačiau nepriklausomai nuo to mes turime pripažinti, kad tai yra narkotikas. Su daugeliu kitų dalykų saikingas vartojimas yra toleruojamas ir nesukelia žalos, tačiau išgertuvės savaitgaliais bei kasdienis vyno gurkšnojimas nėra saikingas vartojimas ir tai skatina priklausomybę nuo šio narkotiko. Mes turime būti nuoširdūs sau ir jei jaučiame, jog mums reikia alkoholio, kad galėtume linksmintis, jaustis gerai ar suvaldyti stresą, tai ženklas, kad turime atrasti problemos šaltinį, priimti tai ir ieškoti geresnio, ilgalaikio sprendimo būdo. Bėgimas nuo problemų pasinaudojus bet kuria psichotropine medžiaga, yra tik trumpalaikio palengvėjimo jausmas, ir dažnai neišsprendus pagrindinė problemos viskas tik blogėja.“

minfo.lt


  •  
  •  
  •  
  • 157
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •