Pasidalinkite:

Siekiant sumažinti antsvorį reikia deramai pakoreguoti mitybą, fizinį krūvį ir gyvenseną.Siekiant efektyviai sumažinti antsvorį būtina išsiugdyti pastovius ir tinkamus fizinio aktyvumo bei mitybos įpročius.

Madingų dietų laikymosi „priepuoliai”, periodinis badavimas dažniausiai nėra efektyvūs ir duoda trumpalaikį efektą. Po tokio svorio metimo proceso organizmas patiria stresą, o vėliau skuba sugrąžinti tai, kas prarasta. Dažnai nutinka taip, kad buvę kilogramai ne tik sugrįžta, bet dar ir padvigubėja.

Ilgalaikiam ir pastoviam lieknėjimui būtini ne drastiški lieknėjimo metodai, o ilgalaikiai fizinio aktyvumo ir mitybos pakeitimai.

Fizinio aktyvumo didinimas. Norint sulieknėti fizinis aktyvumas turi būti didinamas palaipsniui – atsižvelgiant į sveikatos būklę, gyvenimo būdą, sportiškumą ir pan. Tinka judrūs pratimai, kai įtraukiama daugiau raumenų grupių: greitas ėjimas, bėgiojimas, plaukimas, važiavimas dviračiu, šokiai. Kiekvienas gali pasirinkti tai, ką labiausiai mėgsta.

Būtina atminti, kad fizinis aktyvumas duoda rezultatus tik tada, kai jis yra reguliarus, pakankamo intensyvumo, dažnio, trukmės ir derinamas su tinkama mityba.

Mitybos koregavimas. Pirmiausiai būtina keisti valgymo režimą. Liesėjant reikia valgyti reguliariai, ne rečiau 4 kartų per dieną. Didžioji maisto dalis turi būti suvalgoma pirmoje dienos pusėje: per pusryčius ir per pietus. Mėsos produktus stengtis keisti į daržoves. Atsisakyti saldumynų ir cukraus, vietoj jų naudokite medų, datules (jeigu labai norisi saldaus).

Svarbus nutukimą skatinantis veiksnys yra riebus ir kaloringas maistas. Perkant maistą, visada reikia stengtis pirkti kuo liesesnius ir kuo mažiau kaloringus maisto produktus. Rekomenduojamas paros raciono kaloringumas – moterims 1000-1200 kcal, vyrams – 1200-1500 kcal. Mažesnis paros raciono kaloringumas pavojingas, nes tuomet bus netenkama ne riebalų, bet organizmo skysčių ir raumenų. Paros kalorijų kiekį sumažinus iki 1200 kcal ribos, per 4-6 mėnesius žmogus, nepakenkdamas savo sveikatai, gali netekti 10 proc. standartinio svorio.

Būkime vieningi ir protingi…

Jurga Varnauskaitė


Pasidalinkite: