Pasidalinkite:

Korporacija „Lockheed Martin“,brangiausių pasaulyje „F-35“ naikintuvų gamintojas pradėjo griežtą retoriką su Vokietijos gynybos departamentu, kuris atsisakė įsigyti nenormaliai brangiai kainuojanti amerikonišką  „skraidantį nematomą stebuklą“.

Vokietijos politikai ir kariškiai-valdininkai mano, kad JAV F-35 kaina  yra pernelyg užaukštinta ir atsisakė įtraukti šį amerikietišką „stebuklą“ į lėktuvų  pirkimo konkursą, manydama, kad gali pakeisti savo pasenusių „Tornado“ modelių parką į  „Boeing F / A-18 Super Hornet“ ir „Airbus Eurofighter Typhoon“. „Lockheed Martin“ įsižeidė dėl Vokietijos pasirinkimo, manydami, kad Vokietija sąmoningai ignoravo „pažangius ir superbrangius“ naikintuvus, pirmenybę teikdama pigesniems modeliams, tuo silpnindama NATO skraidantį kovinį potencialą.

„Lockheed Martin“ viceprezidentas Jonathan Hoyle, atsakingas už pardavimus Europoje, pareiškė, kad Vokietijos, kuri turi didžiausią gynybos biudžetą Europoje, šitos įmonės gaminių ignoravimas yra retrogradinė praktika, kada į oro laivyno pagrindą yra dedamas ne naujausias penktos kartos lėktuvas, bet senesni  modeliai.

Ekspertai mano, kad Vokietijos Gynybos ministerijos sprendimas atsisakyti nuo F-35 įsigijimo, kuris yra didelis „Lockheed“ „pravalas“ Europos rinkoje.

Anksčiau „Lockheed“, didžiausias JAV ginklų gamintojas, neslėpė savo vilčių padidinti F-35 pardavimus Europos šalyse, įskaitant Vokietiją ir Belgiją.

Dėl to, kad Vokietija atsisakė lėktuvų, susitarimas ir su Belgija tapo abejotinas. Po Vokietijos demaršo Jonathan Hoyle buvo priverstas kreiptis į visus NATO narius ir, pirmiausia, į Jungtines Valstijas.

Galutinį sprendimą priims Vokietijos valdžia tik gavus informaciją iš „Boeing“ ir „Airbus“. Šios korporacijos turi pateikti išsamią informaciją apie savo lėktuvus.

Šios istorijos subtilumas yra tame, kad lėktuvai maža to jog turi gebėti nešti ir suduoti smūgį amerikonišku branduoliniu ginklu, bet turi būti dar sertifikuoti Vašingtono.

Štai šiuo klausimu „Lockheed Martin“ lobistai Pentagone ir JAV kongrese gali nesutikti ir torpeduos bet kokių lėktuvų sertifikaciją, išskyrus savo F-35.

Pasak gandų, sklindančių  iš Vokietijos karo žinybos, F-35 įsigijimas atmetamas dėl daugybės šio modelio klaidų ir trūkumų. Visi trūkumai, kuriuos anksčiau atrado vokiečių inžinieriai ir kurie buvo nurodyti „Lockheed“ specialistams, buvo ne tik nepašalinti, bet ir dar labiau padidinti keičiant lėktuvo konstrukciją.

Tokiu budu Amerikos ir Vokietijos santykiai patenka į eilinę turbulencijos juostą, kuri gali turėti pasekmių NATO, ypač dėl to, kad Vokietijos karo oro pajėgos turi skraidinti amerikoniškas branduolines galvutes.

LDiena.lt


Pasidalinkite: