Pasidalinkite!

Sensta ne vien kūnas, bet ir smegenys. Išsaugoti atmintį, aiškų protą ir intelektą, bėgant metams, pasiseka, deja ne kiekvienam. Netgi sveikam suaugusiam žmogui gali pasireikšti natūralūs kognityvių funkcijų sutrikimai. Ir vis dėlto neurofiziologai įsitikinę, kad jeigu teisingai maitinsimės, aktyviai gyvensime ir skirsime laiko konkretiems, smegenis vystantiems užsiėmimams, sulaukę garbaus amžiaus, tapsime pačiais protingiausiais.

Pateikiame kelis įdomesnius hobius smegenų treniravimui. Pasirinkite vieną ar kelis iš jų ir skirkite jiems bent pusvalandį per dieną.

Meditacija

Meditacija padeda kovoti su stresu, sumažina kraujo spaudimą, sustiprina imunitetą, pagerina sugebėjimą susikoncentruoti. Vos dešimt minučių absoliučios relaksacijos sugrąžins jums puikią nuotaiką ir padės geriau dirbti smegenims.

Darbas sode ir darže

Neįtikėtinai naudingas smegenims pomėgis. Jūs:

  • Sumažinate kortizolo – streso hormono – lygį;
  • Pasikraunate pozityvu;
  • Didžiuojatės savo pasiekimais;
  • Dirbate fizinį darbą;
  • 36% sumažinate demencijos riziką;
  • Leidžiate laiką gryname ore.

Maisto gaminimas

Tyrimai rodo, kad namuose maistą gaminantys žmonės žymiai sveikiau gyvena. Be to, jie turi galimybę pasirinkti maksimaliai sveikus produktus ir pasimėgauti gaminimo procesu, kas labai palankiai veikia smegenų būklę.

Skaitymas

Skaitymas moko protą susifokusuoti, išplečia žodžių atsargą, vysto vaizduotę, analitinius sugebėjimus ir labiau suaktyvina smegenis. Be to, skaitymas – vienas geriausių būdų kovoti su stresu.

Grojimas

Grojimas kokiu nors muzikos instrumentu skatina kognityvinį vystymąsi, pagerina koordinaciją ir smulkiąją motoriką. Tiek vaikams, tiek suaugusiems grojimas pakelia IQ koeficientą.

Šachmatai

Lošiant šachmatais, vystosi abu smegenų pusrutuliai, gerėja atmintis, tobulinamas strateginis mąstymas.

Šokiai

Tai ne vien puiki fizinė treniruotė, mažinanti streso ir pakelianti serotonino lygį. Šokiai treniruoja ir protą, kadangi stengdamiesi įsiminti ir paskui atkartoti įvairias judesių kombinacijas, aktyvizuojate pačias įvairiausias smegenų sritis.

Komandinis sportas

Žaisdami komandoje, gaunate daug pranašumų: judrumą, naujų draugų, bendravimą. Tyrimai rodo, kad bendravimo deficitas neigiamai veikia tiek smegenų, tiek apskritai sveikatos būklę. Dėl to krepšinis, futbolas ir kiti komandiniai žaidimai taps puikia priemone naudingai praleisti laiką.

Koviniai menai

Be akivaizdaus pranašumo – sugebėjimo pakovoti už save, koviniai menai puikiai vysto smegenis, pagerina sugebėjimą koncentruotis, išlaikyti pusiausvyrą ir pasiekti kūno ir proto vienybę.

Mezgimas

Ekspertai tvirtina, kad tai puikus būdas kovoti su nerimu, depresija ir chroniškais skausmais. Mezgimą galima palyginti su meditacija. Ši veikla aktyvuoja parasimpatinę nervų sistemą ir atbukina reakciją „trenk arba bėk“.

Rašymas

Dienoraštis, žurnalas ar bloknotas, kuriuose fiksuojate savo mintis, idėjas, tikslus ir t.t. padeda išspręsti daugybę problemų ir yra puikus streso šalinimo mechanizmas.

Kalbos

Užsienio kalbų mokymasis prideda proto. Be to, galėsite bendrauti su užsieniečiais, pažinti jų kultūrą. Visa tai mažina demencijos riziką.

Juokas

Be viso to, kas čia buvo išvardinta, puikiais vaistais smegenims ir visam kūnui gali tapti juokas. Juoką kartais vadina aktyvia meditacija. Kad ir kokį hobį smegenims pasirinksite, juokas visada taps puikiu papildymu bet kokiam užsiėmimui. Jis puikiai nuima stresą ir atpalaiduoja.

seimairnamai.eu