Pasidalinkite!

Daugelyje Lietuvos kaimų uždarius pašto skyrius ir juose dirbusius paštininkus pavertė mobiliais paštininkais – laiškininkais. Kaip teigia „Lietuvos paštas“ mobilūs laiškininkai tai:

Mobilusis laiškininkas – naujas ir šiuolaikiškas pašto paslaugų teikimo modelis kaimiškose vietovėse, leidžiantis gyventojams suteikti platesnį Lietuvos pašto paslaugų spektrą.

Nuo šiol galite patys pasirinkti patogiausią būdą naudotis pašto paslaugomis

Kaip ir iki šiol, į Jūsų namus pristatyti laiško, prenumeruoto spaudos leidinio, pensijos ar socialinės išmokos užsukęs laiškininkas galės suteikti ir kitų pageidaujamų paslaugų: pristatys ir priims išsiųsti paprastąsias ar registruotąsias pašto siuntas, priims prenumeratos užsakymus, pristatys pinigų perlaidas, surinks mokesčius, parduos siuntų pakuočių ir kitų prekių.

mobilusis laiškininkas

Telefonu 8 700 55 400 arba el. paštu info@post.lt galima išsikviesti laiškininką į namus, kuris suteiks visas pašto ir finansines paslaugas. Laiškininko atvykimas į namus – nemokamas. Pašto ir finansinės paslaugos teikiamos ir mobiliųjų laiškininkų paslaugų teikimo vietose.

Paslėpta vergovė ir išnaudojimas

Mobilus laiškininkas – paštininkas kaimo vietovėse „Lietuvos pašto“ reikmėms naudoja savo asmeninį automobilį už kurį gauna nuo 150 iki 200 eurų. Už šiuos pinigus paštininkai savo automobilį remontuoja, keičia padangas, pila kurą ir ta tiesiogine žodžio prasme „drožia“ duobėtais kaimo žvyrkeliais.

Pakalbinus paštininkus, jie teigia, kad realiai tų pinigų kurui, tik užtenka, nes per mėnesį tenka pravažiuoti po kelis tūkstančius kilometrų (priklausomai nuo kaimo vietovės). O tai, kad po kelių metų intensyvaus automobilio naudojimo, jis būna tinkamas, tik į metalo laužą.

Padarius paštininkus mobiliais, jų automobiliai pavirto sandėliais ant ratų

Juose laikomos siuntos, seifas su pinigais, svarstyklės, kasos apartas, vokai ir visa kita kas reikalinga mobiliam paštininkui. Norint po darbo automobilį naudoti savo reikmėms, tenka jį visą iškrauti, o vėliau vėl pasikrauti. O svarbiausia, kad paštininkas yra atsakingas už automobilyje esantį turtą. Pigiausia autonuoma Lietuvoje, su draudimu kaina nuo 9 eurų, o paštininkas savo automobilį naudoja praktiškai nemokamai.

Automobilius keis valdiškais

Lietuvos paštas tęsia pasitvirtintą ilgalaikę darbuotojų darbo sąlygų gerinimo strategiją, tad birželio 4-6 dienomis 10-ies rajonų mobilieji  laiškininkai sulauks 88 tarnybinių automobilių. Šiuos automobilius mobilieji laiškininkai naudos iki 2020 m. pradžios, po to jie bus pakeisti visiškai naujomis transporto priemonėmis. Iki 2020 m. I ketvirčio numatyta darbuotojams skirti 440 tarnybinių automobilių.

200 sekundžių operacijai

Nustebino laikas, per kurį mobilus paštininkas turi aptarnauti žmogų. Vienai operacijai skirta 200 sekundžių. Laiško įteikimui, paėmimui, mokesčių surinkimui, išdavimui, siuntų paėmimui ar išdavimui.

Tai visiškas absurdas, teigia visi mobiliais tapę kalbinti paštininkai. Kaime užsukus į vienkiemį mažiausiai užtrunki 10 minučių. Kaimo žmogus kol atsineša pinigus, dokumentą, kol užpildomi dokumentai užima mažiausiai 10-15, kai kada ir daugiau minučių.

Paštininkų atlyginimai

0,65 etato dirbantis paštininkas į rankas gauna šiek tiek, daugiau nei 400 eurų. Kaip teigia paštininkai, dokumentų pildymas užima labai daug laiko, atsakomybė ir darbo krūvis yra neadekvatūs gaunamam atlyginimui.

Danijoje paštininkas gauna nuo 1500 iki 1700 eurų į rankas

Darbo pasiūlymas užsienyje. Paštininkai Vokietijoje į rankas gauna ne mažiau 1200 eurų už ne pilną etatą. Tiek Danijoje, Vokietijoje ar kitose ES senbuvėse šalyse paštininkai yra aprūpinami rūbais, transporto priemonėmis. Lietuva bando vytis paslaugų kokybę žmonių sąskaita. Atlyginimai yra juokingi, bet kaime nesant darbo, žmonės pasiryžta dirbti, nes kitas pasirinkimas – krautis lagaminus ir bėgti iš Lietuvos.

Uždaromi skyriai

Uždaromo skyriai, o darbuotojai paverčiami mobiliais paštininkais. Kai kuriuose kaimuose nėra nei bankomato, nei „TeleLoto“ terminalo, kad apmokėti sąskaitas ar atlikti kitas operacijas. Paštas buvo vienintelė vieta, kur tai buvo galima padaryti.

Uždarius skyrius, žmonės praranda dar vieną progą „išeiti į žmones“, nes kai kuriuose kaimuose „kelionė“ į parduotuvę, paštą ir bažnyčią buvo tiesiog kaip vienintelė pramoga. Visas šias apmokėjimo paslaugas bus galima atlikti namuose. Ar tai bus geriau ar blogiau, spręsti lieka patiems pašto klientams.

BV inf.