Pasidalinkite!

Pasaulio sveikatos organizacija (PSO) rekomenduoja kiekvieną dieną įveikti bent po 10 tūkst. žingsnių ir taip apsisaugoti nuo pasyvaus gyvenimo būdo sukeliamų lėtinių ligų. Sveikos gyvensenos ir sveikatos specialistai pataria, kaip eiti, jog  suteiktume naudos organizmui ir sau nepakenktumėte.

Dauguma mokslinių tyrimų rodo, kad fizinis aktyvumas gerina protinę veiklą, padeda kur kas lengviau priimti sprendimus ir susitvarkyti su savo mintimis. Vis daugiau žmonių atranda vaikščiojimą, naudingą daugeliu aspektų. Jis padeda ne tik atsikratyti papildomų kilogramų, sureguliuoti cukraus kiekį kraujyje, normalizuoti cholesterolį, bet veikia ir kaip širdies ir kraujagyslių ligų profilaktinė priemonė. Taip pat padeda mažinti depresiją, nerimą, stiprina imunitetą, gerina miegą.

Dauguma žmonių, norinčių atsikratyti viršsvorio, pradeda bėgioti, tačiau, vaikščiojimas sukelia kur kas mažesnę apkrovą kūnui, todėl ne taip kenkia kelių sąnariams, klubams ir nugarai.

Įvairūs moksliniai tyrimai rodo, kad 20-ies minučių pasivaikščiojimas kiekvieną dieną gali prailginti gyvenimą nuo 16 iki 30 proc.

Eiti įdomiau, kai gali kažką sužinoti

Sveikatingumo motyvatorės, Walmark Ėjimo varžybų organizatorės, Vlados Musvydaitės teigimu, ėjimas taip pat yra sportas, kuriam svarbus pasirengimas. Ėjimą, ji sako, atradusi prieš ketverius metus ir nuo tada kiekvieną dieną stengiasi įveikti bent 10 tūkst. žingsnių, o laisvalaikiu organizuoja ėjimo varžybas.

„Stengiuosi visuomet rasti galimybę pajudėti – jeigu galiu nueiti iki maisto, tai einu, o ne užsisakinėju maistą į biurą, jeigu galiu lipti laiptais, tai lipu, o ne važiuoju liftu. Dirbu sėdimą darbą, todėl surinkti 10 tūkst. žingsnių kiekvieną dieną nėra lengva, bet tai stengiuosi padaryti kalbėdama telefonu. Vieną kartą, kai vaikščiodama kalbėjau telefonu, man kilo idėja suorganizuoti ėjimo varžybas, kurios turėtų ir pažintinę funkciją“, – pasakoja #walk15 mobiliosios programėlės kūrėja V. Musvydaitė.

BV inf.