Tai, kad Lietuvos teritorija jau “išvalyta” nuo gyventojų ir galimai ruošiama kaip karinė aikštelė, jau niekam nekelia nuostabos. Lietuvos geležinkeliai taip pat patvirtino, kad tiesiant europinės vėžės geležinkelį „Rail Baltica” numatoma pastatyti keturias karinės technikos logistikos aikšteles, kad dažnai Lietuvoje pratybose dalyvaujantys NATO daliniai galėtų lengvai atvykti su sunkiąja karine technika.
„Jaučiame nemenką poreikį sukurti infrastruktūrą, kuri būtų pritaikyta karinės technikos pervežimui. Vis tik esame NATO nariai, mūsų šalyje dažnai vieši kitų NATO valstybių kariniai daliniai, kurie į čia vykstančias pratybas atsigabena karinę techniką. Geležinkelis – patogiausia transporto priemonė tokioms kelionėms, nes perdislokuoti techniką galima greitai ir nesudarant spūsčių automobilių keliuose. Tad planuodami „Rail Baltica” atsižvelgiame į kariuomenės poreikius”, – sako „LTG Infra” generalinis direktorius Karolis Sankovski.
Šiuo metu pradėtos planuoti keturios karinės technikos logistikos aikštelės, kuriose bus galima patogiai iškrauti ir pakrauti techniką į traukinius. Dvi aikštelės planuojamos greta esamos europinės vėžės geležinkelio linijos Lenkijos ir Lietuvos siena–Kaunas, ties Kazlų Rūda bei Kauno intermodaliniu terminalu Palemone.
Dar dvi geležinkelio karinės technikos logistikos aikštelės pradėtos planuoti greta pradedamos statyti europinės vėžės „Rail Baltica” geležinkelio linijos Kaunas – Lietuvos ir Latvijos valstybių siena, ties Jonava ir Panevėžiu.
„Tai strateginis šalies projektas, kuris pabrėžia karinio mobilumo ir tinkamos geležinkelių sistemos svarbą Lietuvos saugumui ir kolektyvinei gynybai. Šios infrastruktūros vystymas ypač palengvins sąjungininkų karių ir technikos atvykimą į Lietuvą. Greitas ir efektyvus sąjungininkų atvykimas į Lietuvos teritoriją stiprina Lietuvos saugumą, todėl karinio mobilumo didinimas ir Lietuvos, kaip sąjungininkus priimančios šalies, paramos gerinimas išlieka vienu pagrindinių Lietuvos krašto apsaugos sistemos prioritetų”, – sako laikinai einantis pareigas krašto apsaugos viceministras Eimutis Misiūnas.
Šiuo metu geležinkeliu gabenama NATO šalių karinė technika į Lietuvą perkraunama į vagonus su plačiosios vėžės riedmenimis pasienyje su Lenkija – Šeštokų terminale. Įgyvendinus „Rail Baltica” projektą NATO šalių sąjungininkai techniką į mokymus galės atsigabenti daug patogiau ir greičiau.
Numatoma, kad kiekviena karinės technikos logistikos aikštelė vienu metu gebės priimti net tris iki 750 m ilgio traukinių sąstatus, atgabensiančius iki 300 sunkiasvorės karinės technikos vienetų. Visos karinės technikos logistikos aikštelės bus pritaikytos sunkiasvorei karinei technikai perkrauti nuo geležinkelio ant automobilių transporto ir atvirkščiai. Jos bus prijungtos prie Lietuvos valstybinės reikšmės automobilių kelių tinklo, aptvertos, jose įrengtos apsaugos sistemos bei kita būtina infrastruktūra.
„Visapusiškas nacionalinis saugumas tiek ekonomine, tiek gynybine prasme yra vieni svarbiausių prioritetų „Rail Baltica” projekto įgyvendinime. „Rail Baltica” yra puikus pavyzdys, kaip ekonomiškai svarbios infrastruktūros plėtra užtikrinant jos efektyvų ir saugų valdymą tuo pačiu padidina ir nacionalinį gynybinį saugumą”, – sako LR Susisiekimo viceministras Gytis Mažeika.
Planuojama, kad karinių aikštelių įrengimas bus baigtas 2026-aisiais, kartu su visu „Rail Baltica” projektu.
„Rail Baltica” – didžiausias Baltijos regiono infrastruktūros projektas per pastarąjį šimtmetį. Moderni europinė geležinkelio jungtis sudarys greitą patogią, saugią ir aplinkai nekenkiančią keleivių bei krovinių vežimo alternatyvą, sujungsiančią Taliną, Pernu, Rygą, Panevėžį, Kauną, Vilnių ir Varšuvą. Nutiesus „Rail Baltica”, keliones pradės šiuolaikiški ir modernūs elektriniai traukiniai.
Šiuo metu aktyviausi darbai vyksta Kauno geležinkelio mazge, kurį pritaikius prie „Rail Baltica” poreikių bus sudarytos sąlygos geležinkelį tiesti toliau link Vilniaus bei Lietuvos-Latvijos valstybių sienos.
Parengta BV pagal LTG inf.
Kai karine technika yra koncentruojama keliose vietose o ne isbarstoma tai puikus raketu taikiniai. Lengviau ir pigiau vienu smugiu utilizuoti prieso karine tecnika. Atsilikes vakaru karinis mastymas. Karas bus visiskai kitoks negu jus isivaizduojat.
Jau pirmomis karo minutėmis galėsite pamiršti tą, ir ne tiktą, geležinkelį nes jis paprasčiausiai išnyks, kaip visa ta juo gabenta technika su visomis logistikos aikštelėmis ar bazėmis kur dabar randasi. Pirma viskas bus nušluota, o paskui gal kas nors ir kalbėsis, tiksliau pasakys ką daryti, kad visai nenušluoti.
ar mindė, ar dundė, panašu, abu vienodai išmanūs? Gal teko girdėti, kad joks karas neprasideda “nuo rytoj”. Ir dar, kad netyčia šluota kartu su šlavėju neišnyktų anksčiau.
…. Karinė technika jau nuo 2004 kovo 29 d. Lietuvos geležinkeliais juda Tarybiniais vagonais-platformomis ir Tarybiniais poligonais naudojasi,ir skraido iš Tarybinio oro uosto,kas pagaminta CCCP,tai plieninės klumpės kurios neusidėvi,vieni okupantai išėjo,atėjo kiti ir t.t.
Jeigu autorius pasidomėtų giliau, sužinotų, kad nebe pirmi metai laivais į visus Europos uostus atplukdoma tūkstančiai karinių vienetų, kurie paskui atsiduria arčiau rytinių NATO sienų.
Prieš pat koronę buvo labai didelis technikos permetimas į Lenkiją.
Savo akimis mačiau.
Atrodo baisiai, lyg tai artėtų karas.
Bet iš tikro, kuo arčiau ir kuo daugiau NATO, tuo ramesnis miegas.
Tik maskoliukam strioko daug.
…Diedai,tavo penio rodyklė jau užstrigo 17.30,užtat ramesnis miegas !!!
O tavo vištytė dar kudakuoja, kaustyto čebato laukia?
Strioko daug jankiams. Tu irgi gali pradėt stradalint, nes maža nepasirodys. Kai rusų raketos skris virš tvao galvos, nespėsi savo pamersų keisti.
Kada pradėsit bombarduot, kada raketas leisit?
Norisi žinoti iš anksto
Na, jeigu spės pakilti, tai gal ir nuskris kur nors. Tačiau mįsliju, kad tos “niet analogov” bus sumaltos dar iki pakylant.
Geležinkelis – greičiausias būdas permesti kariuomenei.
Kažkokie amerikonu – rusų susitarimai draudžia Lietuvoje kurti NATO bazes, nors šalia yra labiausiai Pasaulyje militarizuota zona, Kaliningrado sritis.
Todėl geležinkelis vienintelė gera idėja.
Per kelias dienas iš Lenkijos ir dar iš toliau galima pervežti diviziją.
Lietuvai toks scenarijus visai neblogas. Kariuomenė stovi svetur, bet reikalui esant staigiai atsiras pas mus.
…Diedai mokykis lenkų kalbos,PRAVERS o bus tuo Wilno našo !!!
ATR seniai laikas atkurti, o lenkiškai aš ir taip pusėtinai grabaliojuosi, buityje užteks, o į postus kokius nors vis tiek per senas 😉
Nėra jokių amerikonų ir rusų susitarimų, išsiblaivyk. Pindosnia daro ką nori.
Okupantu pakalikai.