Patiko? Pasidalinkite!

Seimo delegacija – Ateities komiteto Dirbtinio intelekto (DI) darbo grupės pirmininkė Rasa Petrauskienė, Švietimo ir mokslo komiteto pirmininkas prof. Artūras Žukauskas, Ateities ir Kultūros komitetų narė Liuda Pociūnienė bei Sveikatos reikalų komiteto narys Linas Slušnys sausio 28–29 d. Briuselyje (Belgijos Karalystė) dalyvavo tarpparlamentinėje konferencijoje Dirbtinio intelekto (DI) ir jo poveikio ateičiai klausimais.

Konferencija, kurią rengė Briuselio sostinės regiono parlamentas kartu su Valonijos ir Briuselio federacijos parlamentu, suvienijo per 60 parlamentarų iš 27 valstybių narių. Renginyje buvo siekiama aptarti DI sąsajas, poveikį ir iššūkius vienoms iš svarbiausių visuomenės veiklos sričių – kūrybinei ir kultūros industrijai, švietimui, sveikatai ir viešajam valdymui.

Švietimas, kultūros ir kūrybos industrija yra esminės Europos Sąjungos (ES) tapatumo ir visuomenės formavimo sritys, – atidarydamas konferenciją pažymėjo Valonijos ir Briuselio federacijos parlamento pirmininkas Riudi Demotas (Rudy Demotte). Nepaisant politinių skirtumų, mūsų pareiga yra užtikrinti, kad technologijų revoliucija pirmiausia būtų naudinga Europos piliečiams, kuriems tarnaujame, – sakė R. Demot.

Dauguma renginyje kalbėjusių pranešėjų pabrėžė, kad visuomenė yra aukštųjų technologijų lūžio momente, kai politikų sprendimai dėl DI gali turėti gilų poveikį pasauliui, kuriame gyvensime, ir tai liudija dabartinę politikų atsakomybę ateities kartoms. ES prisiima vaidmenį tampant pasaulio lydere šioje transformacijoje – įsipareigojant ir užtikrinant, kad DI ne tik tarnautų piliečių gerovei, bet taip pat stiprintų ES pagrindines vertybes, grindžiamas pagarba žmogaus teisėms, laisvei, demokratijai, lygybei ir teisės viršenybei. Tam, kad tai būtų pasiekta, labai svarbus glaudus valstybių narių parlamentų, švietimo ir mokslo institucijų, verslo ir visuomenės atstovų bendradarbiavimas, kuriant įtraukią politiką kartu.

DI transformacijoje švietimas yra ypač svarbus, ir ES valstybės narės jau įgyvendina iniciatyvas, skirtas skatinti skaitmeninius įgūdžius, lygias galimybes gauti kokybišką švietimą ir prieigą prie technologijų, taip pat gilesnį DI supratimą visuomenėje. Švietimas apima ne tik technologinius įgūdžius, bet ir minkštųjų įgūdžių, pavyzdžiui, kritinio mąstymo ir kūrybiškumo skatinimą, užtikrinant, kad DI nepažeistų mąstymo įvairovės ir neįtvirtintų standartizuoto mąstymo.

LRS inf.


Patiko? Pasidalinkite!