Mandarinai per žiemos šventes gausiai vartojami vaisiai. Nors mandarinų parduotuvėse galima nusipirkti ir vasarą, bet populiariausi – žiemos šventiniu periodu

Mandarinai, pasak dietologų, turi didžiulį kiekį vitaminų, mikro ir makro elementų bei antioksidantų. Jose taip pat yra medžiagų, kurios slopina grybelių augimą ir naikina bakterijas, bei maistinių skaidulų, kurios pašalina cholesterolio perteklių ir teigiamai veikia virškinimo trakto darbą.

Mandarinuose taip pat yra beta karotino, kurio reikia gleivinėms atnaujinti, ir kuo daugiau jo yra, tuo ryškesnė mandarino spalva.

Mandarinai yra naudingi imuninei sistemai ir net širdžiai – jie turi daug kalio, kuris stiprina širdies raumenį ir pašalina skysčių perteklių. Baltoje plėvelėje, dengiančioje mandarinų segmentus, yra antioksidanto.

Tačiau ne visiems vienodai naudinga valgyti mandarinus. Jų vartoti nepatartina žmonėms sergantiems skrandžio ar žarnyno ligomis, gastritu ir turintiems didelį skrandžio rūgštingumą. Nepageidautina valgyti mandarinus ant tuščio skrandžio.

Taip pat geriau nespausti sultis , o valgyti visą vaisių – tada dėl skiltelėse esančio pluošto cukrūs nepadarys įtakos kasai, padidindami gliukozės kiekį kraujyje.

Vidutiniškai saugu valgyti 2–3 mandarinus per dieną. Galimybė valgyti daugiau be pasekmių, priklauso nuo žmogaus sveikatos būklės ir nuo to, kiek cukraus jis suvartoja per dieną.

BV inf.

Patiko? Pasidalinkite!