Vėstant orams, graužikai ir kiti gyvūnai ieškosi šiltesnės aplinkos. Draudikai atkreipia dėmesį į atvejus, kuomet graužikai palenda po stovėjimo aikštelėse palikto automobilio kapotu ir padaro žalos transporto priemonei.

„Žmonės kreipiasi dėl draudžiamųjų įvykių susijusių su graužikų padaryta žala. Dažniausiai jie lenda po automobilio kapotu ir sudrasko ar sugraužia variklio skyriuje esančias garso bei šilumos izoliacines medžiagas. Patekę tarp generatoriaus, oro kondicionieriaus dirželių gali sugadinti dalis variklio skyriuje. Tikėtina, kad šąlant orams šias medžiagas gyvūnai renkasi kaip alternatyvą būstui ir stengiasi ten susisukti guolį“, – pasakoja draudimo bendrovės „Gjensidige“ Žalų vadovė Baltijos šalims Viktorija Katilienė.

Graužikus masina laidų medžiaga

Bendrovės duomenimis, transporto priemonei graužikų padaryta žala svyruoja nuo kelių dešimčių iki tūkstančio ir daugiau eurų. „Žalos paprastai nėra didelės, tačiau vairuotojai ryte atėję prie automobilio dažnai randa nemalonią staigmeną. Po graužikų apsilankymo dėl nugraužtų laidų automobilis neužsiveda. Gana dažnas atvejis, kai jie įsisuka ir pragraužia laidus, vamzdelius, tad ir mieste gyvenantys vairuotojai turėtų pasisaugoti graužikų. Tarp žalos automobiliams pridarančių gyvūnų – pelės, žiurkės, pelėnai, voverės, šeškai ir net kiaunės“, – sako draudimo bendrovės atstovė.

Pasak Viktorijos Katilienės, tikėtina, kad automobilių laidai graužikus labiausiai masina dėl laidus dengiančios medžiagos – bioplastiko. „Ši medžiaga gaminama iš kukurūzų krakmolo, genų inžinerijos būdu sukurtų bakterijų ar augalinių riebalų bei aliejų. Jau dešimtmetį bioplastikas yra alternatyva automobilių medžiagų izoliacinėms medžiagoms ir automobilių gamintojai jį naudoja. Beveik visi automobilių gamintojai naudoja augalinės kilmės bioplastiką bent keliems savo modeliams, sukurtiems per pastarąjį dešimtmetį“, – tvirtina draudikė.

Anot V. Katilienės, į automobilį žiurkės ir kiti graužikai gali patekti pro ventiliacijos angą. „Iš ten jie „prasigraužia” sau kelią, pasirinkdamos pačius ploniausius laidelius. Dėl to lokalizuoti gedimą mašinoje kartais gali būti labai sudėtinga. Paprastai kandimo žymės randamos aušinimo sistemos žarnose, ant užvedimo laidų, vakuumo guminių vamzdelių, taip pat vairo stiprintuvo bei šilumos izoliacijos sistemose“, – sako draudikė.

Iki gaisro – labai netoli

Pasak bendrovės „Inchcape Motors“ Vilniaus serviso vadovo Arūno Nerkevičiaus, kai pažeidžiami transporto priemonės laidai, atsijungia tam tikros elektrinės grandinės, sudega automobilio saugikliai, gali sugesti brangūs valdymo blokai, kurių šiuolaikiniuose automobiliuose yra ne vienas. Dėl netvarkingos elektros instaliacijos gali įvykti trumpas jungimas, o automobilis – užsidegti“, – sako A. Nerkevičius.

Jo teigimu, jei pažeidžiami pagrindiniai, įtampą paduodantys laidai, pavyzdžiui, akumuliatoriaus laidai, kur susijungia teigiamas ir neigiamas poliai, tuomet įvyksta trumpas jungimas ir gaisro rizika dar labiau padidėja. „Jei automobilis techniškai tvarkingas, tada tiesiog sudeginami saugikliai. Jei automobilio elektros instaliacija netvarkinga, jis gali ir užsidegti“, – teigia automobilių serviso vadovas.

Vengiant graužikų apsilankymų automobilyje, specialistas pataria vengti transporto priemonę ilgesniam laikui palikti pamiškėje, vietose, kur vešli augmenija ar prie buitinių atliekų konteinerių. „Kol kas nėra išrasta specialių priemonių, kurios automobilius apsaugotų nuo graužikų, tačiau žmonės naudoja ir repelentus, ir specialius plastikinius vamzdelius, kurie apsaugo laidus nuo graužikų“, – pataria A. Nerkevičius.

PR Service/Edelman Affiliate inf.

Patiko? Pasidalinkite!