Šalies vežėjai kreipėsi į susisiekimo ministrą Marių Skuodį prašydami tarpininkauti sprendžiant vis aštrėjančią profesionalių vilkikų vairuotojų trūkumo problemą. Prašoma skubos tvarka suteikti daugiau kvotų, nes metinis jų rezervas jau greitai išseks ir Lietuvos vežėjai nebegalės įdarbinti trečiųjų šalių piliečių, kurie čia nori dirbti. Dėl to sutriks įmonių veikla, jos nebegalės vykdyti savo įsipareigojimų pervežti prekes, nes Lietuvoje, kaip ir Europoje, trūksta norinčių dirbti šį darbą.
Tai rašoma Lietuvos nacionalinės vežėjų automobiliais asociacijos ,,Linava“ kreipimesi į ministrą M. Skuodį, kuriame prašoma tarpininkauti kalbantis dėl šių problemų sprendimo su Vyriausybės nariais, Socialinės apsaugos ir darbo ministerija (SOCMIN) bei Užimtumo tarnyba.
Šiais metais Lietuvoje iš viso galima įdarbinti 11600 tarptautinę kvalifikaciją turinčių vairuotojų iš trečiųjų šalių – tokia kvota šios trūkstamos profesijos darbuotojams iš trečiųjų šalių patvirtinta praėjusių metų liepos 1 d., kuri yra nepakankama.
Naujausi Migracijos departamento informacinės sistemos MIGRIS duomenys rodo, kad jau dabar iš minėtų 11600 kvotų panaudotos 9339. Šiuo metu, tai yra praėjus vos keturiems mėnesiams, lieka 2261 nepanaudota kvota iš metinio limito, tačiau iš tikrųjų nepanaudotų kvotų skaičiai yra kur kas mažesni.
Asociacijos prezidento Romo Austinsko teigimu, jau dabar akivaizdu, kad praėjus vos keturiems mėnesiams išnaudotos beveik visos metinės kvotos ir vežėjai negalės daugiau įdarbinti profesionalių tarptautinę kvalifikaciją turinčių vairuotojų iš trečiųjų šalių.
„Prašome atsakingų institucijų spręsti šią problemą skubos tvarka ir suteikti papildomai kvotų trečiųjų šalių piliečiams įdarbinti, kurie nori atvykti dirbti į Lietuvą. Negalėdami įdarbinti vairuotojų vežėjai bus priversti pažeidinėti sutartinius įsipareigojimus su klientais dėl prekių pristatymo, teks mokėti baudas, o galiausiai ir stabdyti veiklą. Lietuvoje nuolat trūksta norinčių dirbti tolimųjų reisų vairuotojais, o ir susidomėjusių nėra, kurie galėtų laikyti reikiamus kvalifikacinius egzaminus, būtinus norint dirbti šį darbą“, – sako R. Austinskas.
Generalinio sekretoriaus Zenono Buivydo teigimu, darbdaviai – transporto įmonės – jau nebėra tikri, ar sulauks trečiųjų šalių piliečių, su kuriais jau yra sutarę dėl darbo sąlygų, nes šiems vairuotojams gali būti neišduotos darbo vizos atvykti dirbti į Lietuvą.
„Ir darbdaviai, ir vairuotojai yra nežinioje. Jie yra priversti tiesiog laukti, nors jau yra patikrinti jų pasai ir kiti reikalingi duomenys, tačiau jų duomenys dar tik pakeliui į MIGRIS ir nežinia, kada ir ar išvis atsiras joje. Likusios kvotos yra išnaudojamos naujai atvykstantiems darbuotojams, kurie gauna darbo vizas. Tad oficialūs šios sistemos duomenys neatspindi tikrosios situacijos. Panašu, kad kvotos gali baigtis jau kitos savaitės bėgyje, o itin didelis darbuotojų trūkumas išliks ir toliau. Dėl to dalis vežėjų negalės vykdyti savo įsipareigojimų pervežti prekes“, – sako Z. Buivydas.
Vežėjų nuomone, Lietuvoje kvotos išvis neturėtų būti taikomos, nes nuolat jaučiamas profesionalių ir tarptautinę kvalifikaciją turinčių vilkikų vairuotojų trūkumas. Su šia problema susiduria ne tik Lietuva, bet kitos šalys, pavyzdžiui, Vokietija, kurioje irgi trūksta šios profesijos atstovų.
Didžiausią įtaką vairuotojų trūkumui daro Mobilumo paketo reikalavimai, kuriems išpildyti transporto įmonės privalomai turi įdarbinti papildomai vairuotojų. Iki Mobilumo paketo įsigaliojimo vienai sunkiasvorei transporto priemonei reikėjo 1,5 etato vairuotojo, o dabar – 2,2 etato, vasaros atostogų metu reikės daugiau nei 2,5 etato. Be to, Lietuvos transporto sektorius yra tarp lyderių Europoje ir yra tokio masto, kad vietinė darbo rinka nepatenkina visos darbuotojų paklausos.
Kuo maziau,tuo geriau
Paprasta ir teisinga patarle..nera blogo darbo tik buna alga ir salygos blogos..
Čia ne tame esmė. Ar pastebėjote, kad visame pasaulyje yra dirbtinai stabdoma ekonomika, lėtinami tempai? Tie pezalai reikalingi tam, kad griūnant ekonomikai būtų atpirkimo ožys, pasiteisinimas.
Tai neturi nieko bendro su vairuotojų trūkumu. Kaip tik turėtų jų poreikis mažėti, bet, kaip matome, nemažėja, o Lietuvoje vergiškomis sąlygomis nenori dirbti net ukrai ir baltarusiai.
Mokėti reikia normaliai ir neišnaudoti vairuotojų. Nes vergais dirbti nenori net ukrai ir baltarusiai. Todėl taip greitai išseko šių metų kvotos. Padirba porą mėnesių ukrai ar baltarusiai ir spjauna į tokį darbą… Ateina kiti tokie patys… Ir kvotų per nepilną pusmetį nebeliko…