Baltarusijos prezidentas Aleksandras Lukašenka patvirtino susitarimo su Rusija dėl Baltarusijos naftos produktų perkrovimo Rusijos jūrų uostuose eksportui projektą, pranešė Baltarusijos valstybės vadovo spaudos tarnyba.
“Baltarusijos prezidentas Aleksandras Lukašenka patvirtino tarpvyriausybinio susitarimo su Rusija dėl bendradarbiavimo organizavimo gabenant ir perkraunant baltarusiškus naftos produktus, skirtus eksportuoti į trečiąsias šalis per Rusijos jūrų uostus, projektą kaip derybų pagrindą. Valstybės vadovas pasirašė atitinkamą dokumentą vasario 16 dieną”, — sakoma pranešime.
Jame pažymima, kad Lukašenka įgaliojo respublikos Susisiekimo ministeriją derėtis dėl susitarimo projekto ir pasirašyti dokumentą, kai bus susitarta dėl patvirtinto projekto.
Rusijos Federacijos susisiekimo ministerija anksčiau paskelbė, kad vasario 15 dieną bus sudarytas susitarimas dėl Baltarusijos naftos produktų perkrovimo Rusijos jūrų uostuose organizavimo. Tačiau Baltarusijos susisiekimo ministerija patikslino, kad susitarimas bus pasirašytas po vasario 15 dienos. Tai atidėta dėl to, kad turėjo būti užbaigtos vidaus procedūros.
Susitarimo projekte numatyta, kad Baltarusijos įmonės 2021–2023 metais Rusijos uostuose perkraus daugiau kaip 9,8 mln. tonų krovinių. Tai yra tokie kroviniai kaip mazutas, benzinas ir nafta. Susitarime numatyta sudaryti sutartis “take-or-pay” principu. Jei siuntėjas perkrovimą vykdo mažesniu kiekiu nei sutarta, jūrų terminalas bet kuriuo atveju gauna užmokestį už visą sutartą kiekį. Manoma, kad sutartis galios iki 2023 metų pabaigos su galimybe ją automatiškai atnaujinti.
Praėjusių metų rugpjūtį Lukašenka paskelbė apie galimą prekybos srautų perorientavimą iš Baltijos šalių uostų. Rugsėjį Rusijos ir Baltarusijos ministrų pirmininkų derybose buvo aptartas naftos krovinių perkėlimas iš Lietuvos į Rusijos uostus, tarp jų ir į Ust Lugą. Taip pat rugsėjį Aleksandras Novakas, tuometinis Rusijos Federacijos energetikos ministerijos vadovas, sakė, kad buvo aptariama galimybė perkelti naftos produktų perkrovimą iš Baltijos šalių uostų į šiaurės vakarų Rusijos uostus (Ust Lugą, Primorską, Vysocką, Sankt Peterburgą).
Tuo tarpu Lietuvos “Klaipėdos nafta” gruodžio viduryje pranešė, kad Baltarusijos naftos bendrovės dukterinė įmonė pagal naujas sutartis sustabdė naftos produktų eksportą per Klaipėdą.
SN inf.
Pasikeitė. Lukašenkos.zmones.lieka.be.darbu.
Kiek sudo maleju komentaruose.Gal kas is jusu organizavo kokia protesto ak cija,gal kas dalyvavote?Nuo sudo malimo permainu nebus.
Jau seniai yra aisku, kad anu tikslas – sunaikinti mus.
pakelti taršos mokesti sovietiniams traukiniams, nori vežti krovini per lietuva iš Karaliaučius tai susimokėt alėtu arba traukinius atsinaujintu. 🙂 per lenkus neveš per brangu
viskas gerai einam nepriklausomybes link tuoj liksim laisvi nuo visko kad tik nuo ubago lazdos ir tarbos neišlaisvintu o tada bus kapec gali ir liaudis sukilt
Klaipėdos uostas galėtų paprašyti padengti patiriamus nuostolius iš viso landsbergyno, kuris pasirodė aktyvus Baltarusijos perversmininkų rėmėjas ir stovėjo kelyje. Arba sąskaitą lai teikia Tichanovskajai, nes pas ją yra daugiamilijoninis fondas, ją remia Vakarai.
LIETUVAI O YPACH KLAIPEDAI ARTEJA VISISKA PYYYZE.
Rusai su Baltarusiais visiskai atsikrate runkelino klumpiu ir gerai padare.
dingo?
Lietuvos valdžiai ir nereikia pelnų, jie ir taip atlyginimus keliasi ir kelsis, kol nusmaugs paskutinį lietuvį. Dabar čia populiarūs šalinimas. (lojimas ant kitų) už kurį irgi jie uždirba, tik ne visi vienodai, kas šimtais žalių, o kai kuriems užtenka ir kelių kupiūrų. Dar Lietuvoje yra daug prekybos centrų, kurie mokesčių nemoka, arba moka, tik ne į valstybės aruodą…
Ištaisau klaidą:parašiau “skalinimas,” o išmetė “šalinimas.”
Ištaisau klaidą: parašiau “skalinimas,” o atspausdino “šalinimas.”
Kad tą patį gasdinot jau pries du metus ;D kaip Lietuvoj krove taip krauna
Tada kalba buvo apie Rusijos krovinius. Jų jau nėra. Dabar kalba apie Baltarusijos krovinius. Jų šiemet irgi nebebus.
Klaidos ištaisymas: “nuomonė” komentare, parašiau ne “šalinimas,” o “skalinimas.”