Susisiekimo ministras Marius Skuodis išdėstė keletą scenarijų, kaip apriboti laivų, sunkvežimių, geležinkelių judėjimą tarp Rusijos, Baltarusijos ir ES. Apie tai jis parašė socialiniuose tinkluose.
Susisiekimo ministerijos vadovo teigimu, pagrindinis tikslas turėtų būti “nutraukti visus ekonominius ryšius”, nes jei bus stabdomi tik vilkikai, Rusija ir Baltarusija ras kitų susisiekimo būdų.
Skuodis pažymėjo, kad Rusijos ir Baltarusijos sunkvežimiai ir laivai neturėtų būti įleidžiami į ES. Ministro teigimu, ekonominiai ryšiai bus ribojami ne tiesiogiai, o per transporto sektorių.
Ministras apgailestavo, kad praėjusią savaitę ES nepriėmė naujų sankcijų, tačiau Lietuva ir jos partneriai deda visas pastangas, kad europiečius įtikintų šio žingsnio reikalingumu.
Jei sprendimas ES nebus priimtas, Skuodis mano, kad priemonių galima imtis ir regioniniu lygmeniu.
Susisiekimo ministro teigimu, Lietuvai uždarius sienas Rusijos ir Baltarusijos sunkvežimiams, panašias priemones įves Maskva ir Minskas.
“Šiuo atveju svarbus faktas, kad, deja, geografiškai per agresorių teritorijas mūsų vežėjai turi vykti į, pvz., Kazachstaną ir kitas šalis, o geografijos nepakeisim. Klausimas, ar sienas uždarytumėme ir mūsų partnerių — kitų ES šalių — vilkikams? Jeigu taip, kokia bus jų reakcija? Jeigu ne, kaip turėtų reaguoti Lietuvos verslas (imkim ne tą, kur kažką vežą į Rusiją ar Baltarusiją ir kuris turi persiorientuoti, bet tą, kuris, pvz., per šių režimų teritorijas važiuoja toliau), kai kitos šalys važinės taip pat, kaip ir iki šiol?” — savo Facebook paskyroje teigia jis.
Ministras pridūrė, kad vieno sprendimo dėl laivų taip pat nėra, bet tik todėl, kad šis scenarijus turi daug daugiau trūkumų nei ankstesnis. Jis pabrėžė, kad delsimas nėra susijęs su “baime sulaukti atsako”.
Nacionalinį draudimą Skuodis laiko mažiausiai efektyviu būdu, nes taip, jo nuomone, Lietuva tik kels problemų kaimyninių šalių pasienyje.
“Na ir galiausiai visad turime “dramblį kambaryje” — Kaliningrado tranzitą (judėjimą tarp “Rusijos ir Rusijos”). Jau daug kas viešai aiškino, kad jis reguliuojamas ES ir Rusijos susitarimais. Kitaip tariant, tranzitas pirmiausiai yra mūsų įsipareigojimas ES. Dėl to mums ir reikia ES lygio sprendimo”, — teigia jis.
Anot jo, muitinė jau sugriežtino sienų kontrolės, tranzito saugumo ir vizų išdavimo Rusijos ir Baltarusijos vairuotojams procedūras.
Lietuvos valdžios institucijos ne kartą pažymėjo, kad sutartis dėl draudimo vežti prekes tranzitu į Rusijos Federaciją negali būti priimta vienašališkai, nes tai prieštarauja Europos Sąjungos gairėms. Premjerė Ingrida Šimonytė pažymėjo, kad visos su Rusija besiribojančios Vakarų šalys turėtų prieiti prie vieno sprendimo.
SN inf.
Vadinasi Rusijai i Kaliningrada kelia reikes prasimusti kariniu budu per Suvalku koridoriu ir taip Lietuva bus prijungta prie Rusijos, gal ir gerai nebus tada Lietuvoje geju paradu,mokyklose Lietuvoje vaikai nebebus mokomi homoseksualizmo pagrindu.Dziaugiuosi Lietuvos administratoriais jie verti Shnobelio premijos.
Valdanciajai sutvei,-kas? Jiem tai apmoka uz taip vad. demokratija. O mums tik krautis daiktus ir varyt laimes ieskot i ketures puses! Varge Tu Mano! Ir kada baigsis siu nieksu laikai!
Čia tiesiog protu yra nesuvokiama ką jie daro…
Nejaugi jie nesupranta kad žlugdo mūsų šalį?
Šiemiet Lietuvos BVP didės 0,1 pranešė SEB bankas ir tai čia dar tik kelių mėnesių informacija, toliau bus tik blogiau.
Ar jie padėjo verlsam po pačių nesąmonių dėl Kinijos? Ne, tik vaidino kad visas pasaulis išskėstom rankom laukia Lietuvos verslų, suras lengvai kitus kanalus, bet tai tik ir liko žodžiais. O dabar ar padės verslam kurie dėl jų eilinių nesąmonių turi pasitraukt iš Rusijos ir Baltarusijos rinkų? Ir vėl aišku bus tik žodžiai. Jau daugybę verslų bankrutavo, arba tiesiog persikėlė iš Lietuvos.
Prie to pačio kai Lietuvoje didžiausia infliaciją europoje ir jie vistiek nieko nedaro.
Mūsų laukia labai baisūs laikai, ne toki baisūs kaip karas, bet tikrai bus labai blogai.
Jeigu tokie debilai ir parsidaveliai ir toliau vadovaus Lietuvai,tai turesim dideles bedos,o jau ir turim…