Turbūt, perskaitę pavadinimą pagalvojote, kad šis autobusas yra lietuvių gaminys. Tačiau taip nėra – jis gaminamas mūsų kaimyninėje Baltarusijoje, kurios teritorijos dalį sudaro buvusios Lietuvos žemės ir sieja bendra LDK istorija. Štai todėl šis autobusas ir pavadintas „Vytautu“. Kaip teigia baltarusiai, Vytautas yra neatsiejama ir Baltarusijos istorijos dalis.

Baltarusijos įmonė „Belkommunmash (Белкоммунмаш)“, be tramvajų ir troleibusų, pastaraisiais metais taip pat aktyviai dalyvavo elektrinių autobusų gamyboje. Jos naujasis gaminys – elektrinis autobusas „Vitovt Electro“. Šis 9,5 metrų ilgio autobusas sukurtas pervežti 66 žmonėms (į šį skaičių įeina sėdimos ir stovimos vietos).

Autobusas buvo sukurtas Gruzijos užsakymu ir skirtas Batumio miestui, atsižvelgiant ir į ekologinius standartus – šiais elektriniais autobusais galima pakeisti varomus dyzelinu.

Baltarusiškas elektrinis variklis TAD, kurio galia yra 120 kW, gauna energiją iš superkondensatorių sistemos – jie leidžia įkrauti baterijas nuo 30 iki 100% vos per šešias ar septynias minutes. Oficialus galios rezervas vienu įkrovimu yra 25 -45 km miesto sąlygomis.

Kad būtų lengviau valdyti autobusą, vairuojama ne tik jo priekinė, bet ir galinė ašis. Nepaisant didelės ratų bazės – 7150 mm, apsisukimo spindulys yra tik 8,5 m. Siekiant padidinti komfortą, visose ašyse yra pneumatinė, nepriklausoma pakaba.

Baltarusijos prezidentas A. Lukašenka yra minėjęs, kad jeigu niekas nepirks Astravo AE pagamintos elektros, Baltarusija naudos ją pati: bus važinėjama elektra varomais autobusais, maistas gaminamas ant elektrinių viryklių, taip pat elektra bus šildomi būstai. Matome, kad Lukašenka savo pažadus pildo.

BV inf.

 

Patiko? Pasidalinkite!