Lietuvos energetinę nepriklausomybę nuo Rusijos Suskystintųjų gamtinių dujų (SGD) terminalą skambiu pavadinimu -„Independence“ ir vėl papildė rusiškomis dujomis

Į Klaipėdos uostą atvyko naujas suskystintų gamtinių dujų (SGD) krovinys iš Rusijos, rodo portalo „Marinetraffic.com“ duomenys. Trečiadienį tanklaivis „Coral Favia“ išplaukė iš Vysocko uosto ir sekmadienį pasiekė Klaipėdą. Bendrovės „Klaipėdos nafta“ duomenimis, tanklaivis „Coral Favia“ turi pristatyti 9,5 tūkst. kubinių metrų degalų.

Šį mėnesį tai jau trečias SGD krovinys iš Rusijos. Pirmieji du tanklaiviai į Lietuvą atvyko pirmąją lapkričio savaitę, abu jie pristatė 9,5 tūkst. kubinių metrų degalų. Taip pat lapkritį į Klaipėdos uostą atvyko vienas SGD krovinys iš JAV.

Tikimasi, kad pirmadienį į Klaipėdos uostą atvyks tanklaivis „Coral Fungia“ su ketvirtu Rusijos SGD kroviniu.

Anksčiau kompanija „Ignitis“ padarė prielaidą, kad Amerikos SGD ateičiai turės įtakos JAV prezidento rinkimai. Tačiau interviu Sputnik Lietuva investicijų bendrovės „Region“ analitikos skyriaus direktorius Valerijus Vaisbergas atmetė paralelę tarp JAV rinkimų ir situacijos gamtinių dujų rinkoje.

Jis pridūrė, kad dabartinio JAV prezidento Donaldo Trampo pasitraukimas gali paveikti tik tam tikrą santykių su Kinija atšilimą, o visa kita išliks taip pat.

Klaipėdos SGD terminalas

Lietuva savo SGD terminalą pastatė 2014 metais. Valdžia savo sprendimą pateisino noru atsikratyti Rusijos „Gazprom“ dujų monopolio. Tačiau terminalas Lietuvai atsieina per brangiai: „Klaipėdos nafta“ už nuomą Norvegijai kasmet moka 60 milijonų eurų.

Dažniausiai Lietuva SGD gauna iš Norvegijos ir Rusijos.

Rusijos degalų tiekimai tapo reguliarūs nuo praėjusio pavasario. Kalbant apie Amerikos SGD, kurių pirkimą dažnai mini Lietuvos valdžia, egzistuojant Klaipėdos terminalui, buvo tik keletas siuntų.

Spalį Lietuvos energetikos ministerija turėjo parengti įstatymo projektą, kurio tikslas — sumažinti suskystintų gamtinių dujų (SGD) tiekimo į Klaipėdos terminalą kainą. Energetikos ministerijos vadovas Žygimantas Vaičiūnas pažymėjo, kad šiuo metu susiklosto situacija, kai nenutrūkstamam SGD terminalo darbui ir būtiniems technologiniams procesams užtikrinti reikia tiek pat ar net daugiau lėšų nei kasmetinei Klaipėdos SGD terminalo infrastruktūros priežiūrai.

Interviu Sputnik Lietuva Igoris Juškovas, Nacionalinio energetinio saugumo fondo analitikas, pažymėjo, kad iš JAV į Lietuvą atkeliavo nedaug SGD. Pasak eksperto, Rusijos tiekimai yra pelningesni dėl neatidėliotinų kainų ir trumpo transportavimo kelio. Jis taip pat pažymėjo, kad Lietuvos SGD terminalas visada buvo politinis projektas.

SN inf.

Patiko? Pasidalinkite!