Turiu vaikų ir esu priverstas naudotis „Tamo“ dienynu. Nei jis blogas, nei ką. Patogus, greitas ir gan informatyvus. Naudotis juo paprasta ir dėl to nekyla jokių minčių

Tie kas jį kūrė kaip „nemokamą“ greičiausiai numatė, kad jis bus nemokamas kaip pirmosios dozės narkomanams. Tie pripranta ir atsisakyti paskui labai sunku. Žinoma ne taip sunku, bet įpratimas, sutikite – yra.

Statistika

„Tamo“ dienyno sąvininkai UAB „Tavo mokykla“ turi jau kelis šimtus tūkstančių „kilientų“. Jie deklaruoja, kad 65% visų Lietuvos mokyklų naudoja , būtent – „Tamo“ dienyną, t.y 283244  mokinių, 244416 tėvų ir 29007 mokytojų.

Kas išlaiko?

Kelis metus veikė nemokamai, paskui sugalvojo, tyliai įjungti nedidelį mokęstį. Tėvams sukilus, mokestį panaikino. TAMO verslo plėtros vadovas Mindaugas Mizara „TV3“ televizijai teigė, kad dienynas yra finansuojamas privačiomis lėšomis. Nei valstybė, nei ES projektai neteikia jokios paramos, o per metus gaunamos lėšos iš mokyklų nepadengia išlaidų.

„Tamo“ dienynu naudojasi 700 mokyklų iš maždaug 1000, esančių šalyje. Kaip teigė verslo plėtros vadovas Mindaugas Mirzara: niekada nenustojame tobulinti produkto ir atsižvelgiame į mokyklų poreikius. Už TAMO paslaugas mokyklos sumoka simbolinį mokestį – nuo 9 iki 29 eurų per mėnesį, priklausomai nuo mokinių skaičiaus. Per metus už dienyno paslaugas iš mokyklų gauname apie 170 tūkst. eurų pajamų.

Tai tikrai nepadengia mūsų išlaidų, todėl ieškome papildomų galimybių, kaip sukurti aktualias, pridėtinę vertę kuriančias paslaugas, už kurias vartotojai būtų linkę mokėti. Dėl to dienyne atsirado reklama, sukūrėme aplikacijas mobiliesiems telefonams, pritaikėme dienyno dizainą išmaniesiems telefonams, sukūrėme analitikos modulį,” – aiškino M. Mizara.

Įtartini kūrėjai

Kūrė ir nenumatė išlaidų. Šiek tiek keista. O gal šis projektas turėjo tapti bendru „Švietimo ministerijos“ ir privatininkų aukso kasykla? O tie „vargani“ 170 tūkst., kuriuos padalinus iš 12 mėnesių gaunasi daugiau nei 14 tūkst. per mėnesį pajamų. O kur dar uždarbis iš reklamos?

TAMO E. DIENYNAS – TAI YPATINGAI EFEKTYVUS REKLAMOS KANALAS, NES TAMO YRA:

DIDŽIAUSIAS: www.tamo.lt dienynu naudojasi 29 007 mokytojų, 283 244 mokinių ir 244 416 tėvų.

AKTYVIAUSIAS: www.tamo.lt yra vienas iš 5 dažniausiai lankomų tinklalapių Lietuvoje.

TIKSLINGA REKLAMA: galimybė pasiekti savo tikslinę auditoriją – moksleivius bei jų tėvus.

Reklama, pagal SEO ekspertų paskaičiavimus, galimai atneša dar tiek pat pajamų, o gal net ir daugiau, nei surenkama iš mokyklų.

Vaikai patampa kaip išnaudojamas įrankis, įpiršti ir įteigti vieną ar kitą produktą, kurie reklamuojami „Tamo“ dienyne

Šiaip tai spąstai mokykloms, tėvams ir vaikams. Todėl šį projektą ir jo išlaidas turėtų prižiūrėti tam tikros tarnybos. Šitoje vietoje verslo darymas ir pinigavimasis iš vaikų, mano manymu yra nesąžiningas.

Aš žinau kiek kainuoja, prižiūrėti tokio lygio programą, ją adiministruoti ir tt. Patikėkite, tai nėra didžiulės išlaidos. Sukūrei, paleidai ištobulinai ir turi „melžiamą karvę“, o jei dar donorų priirinkai, tai išvis gaunasi „aukso karvė“.

Švietimo ministerija turėtų kategoriškiau žiūrėti į šį reikalą ir visais įmonamomais būdais apginti vaikus ir tėvus. Aš net neaboju, kad paskelbus konkursą ir nurodžius jame salygas, atsirastu ne viena į monė, kuri už tuos varganus kelis šimtus eurų, sutiktų admininstruoti ir prižiūrėti analogišką programą.

Saulius Petrauskas

Patiko? Pasidalinkite!